پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119757
گل هاي پرپر شده اي که با گل هاي مصنوعي ياد مي شوند
تاریخ انتشار : 1393/09/17 13:38:53
نمایش : 2022
شهداي هشت سال دفاع مقدس گل هاي مادراني هستند که نه تنها برکت هاي اين مرز و بوم بوده بلکه حضورشان و ياد کردن از آن ها راه را به انسان نشان مي دهند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از زنگ خبر، شهيد و شهادت واژه هايي پر معنا و ماندگاري است که دل هر انساني را به خروش درآورده و ياد و خاطره هشت سال تجاوز به خاک و اهانت به ناموس را در يادها زنده مي کند.

شهيد جايگاهي است که ائمه معصومين عليهم السلام نيز از آن ياد کرده و جايگاه والايي برايش ترسيم نمودند، مقامي است که قدرت شفاعت داشته و مي تواند همانند معصومين واسط ميان خالق و مخلوق باشد، زماني فرزندان اين مرز و بوم از جان خود گذشتند و براي حفظ نظام و کشور و ناموس خود به جبهه ها رفتند.


به راستي شهدا گل هاي پرپرشده اي هستند که در روزگاري نه چندان دور از همه آمال و آروز هاي خود و خانواده گذشتند و براي پاسداري از اين مرز و بوم جان فشاني کردند.

با شهادت گرچه جسم يک انسان ازميان انسان ها مي رود اما منزلت و جايگاهي بدست مي آورد که نه تنها در فرش بلکه در ميان عرشيان نيز جاودانه مي ماند و اين ها برکاتي هستند که به فرموده امام راحل (ره) به برکت خونشان کشور را بيمه نموده و انقلاب اسلامي ماندگار و سرافراز گشته است.

شهيدان گل هاي پر پرشده ي مادراني هستند که ممکن است چند صباحي بيشتر در ميانمان نباشند و با سر زدن به مزار شهيدش مي توانيم به مادران شهدا يادآور باشيم که گرچه شهيدت پر کشيده است اما جواناني حضور دارند که مي توانند ادامه دهنده مسير آن ها بوده و در کنار شما به شهيدان سر مي زنند.

درست است سر زدن به شهدا در واقع سر زدن به دل خودمان است تا بدانيم در کجاي اين کره خاکي قرار گرفته و بدانيم ابديتي هم وجود دارد اما نگاه مادراني که با قدي خميده در کنار مزار پسر نشسته است و به اطراف خيره مي شود که آيا کسي به فرزندش سر  مي زند دل را به درد مي آورد.



گلزارشهدا...

مکاني مقدس و جايگاهي ابدي براي رفتگاني که هميشه در دل ها جاي داشته و با گذشت زمان نه تنها فراموش نمي شوند بلکه مردمان ساير کشورها نيز از آن ها ياد کرده و به الگويي بي بديل براي جهانيان مبدل شده اند.


يکي از فرهنگ هاي ناب و اصيل در ايران گلباران قبور مطهر شهدا است که در مناسبت هاي مختلف از سوي ارگان هاي هر شهر و دياري به چشم مي خورد و با حضور در بارگاه شهدا ياد و خاطره آن ها را زنده نگه داشته و با تجديد عهد و ميثاق خود با آرمان هاي شهدا براي آباداني و آسايش مردم بيش از پيش تلاش مي کنند.


گلباران مزار شهدا در برابر رشادت ها و دلاوري هاي شهدا امري بسيار ناچيز و کوچک بوده اما مسئولين ما با اين کار ياد و خاطره اين شهدا را زنده نگه داشته و براي خدمت به مردم شهدا را الگوي خود قرار مي دهند و اين امر به نوبه خود امري پسنديده و قابل ستايش است.


درست است در برهه اي از زمان قرار داريم که اقتصاد کشور نيازمند توجه بيشتري از سوي مسئولين و مردم است و بايد تا حد امکان صرفه جويي در هر عرصه اي، الگويي براي کار و زندگيمان باشد و پيشرفت و آباداني در هر منطقه اي از کشور موجب رضايتمندي شهدا از ما است اما آنچه در چند مراسم گذشته در شهرستان بن به چشم مي خورد گلباران قبور مطهر شهدا با گل هاي مصنوعي است.

آيا رواست براي زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا نيز حرف از صرفه جويي زده شود و بگوييم براي صرفه جويي با گل هاي مصنوعي از شهدا ياد کنيم؟؟؟

آيا رواست در برابر مادراني که گل هاي زنده و طبيعي و اصيل خود را تقديم انقلاب نموده اند، گل هايي مصنوعي بر مزار گل پرپر شده اش بگذاريم؟؟؟؟

آيا صرفه جويي در اين زمينه نيز پسنديده است؟؟؟؟


در گلباران گذشته، خواهري را ديديم که پس از گلباران با ذوق و شوق عجيبي به سمت شهيدش حرکت نمود تا گل را بر روي پرچم نصب کند و پس از اينکه فهميد اين گل ها جمع مي شوند براي گلباران بعدي تنها جمله اي که بيان کرد اين بود شهيدان خون داده اند ارزش يک گل را ندارند....

زبانمان قاصر است و بيش از اين نمي توان نوشت....

اما جمله اين خواهر شهيد موجب شد تا اين مطلب را بنويسيم...

قضاوت با شما...

انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html